Daewoo Lanos
Koreańskie auto zaprojektowane przez Włochów z techniką GM.
Podwoziowo i napędowo Nexia , bezpośrednie geny od Opla Kadeta E.
Prototypy lanosa były testowane w skrainych warunkach w Szwecji , Rosji i Kanadzie ..
po mrozach auto musiało sprawdzić się w wysokich temperaturach w Australii , Omanie i Dolinie Śmierci.
Lanos debiutował pod koniec 1996r (korea)
W 1997r wprowadzono 3 wersje nadwozia dosępne w Europie.
(Co ciekawe pierwsze projekty Daewoo opracowało już 1993r)
Swego czasu Lanos doczekał się prototypu FSO auta dostawczo towarowego Truck.Koreańskie auto zaprojektowane przez Włochów z techniką GM.
Podwoziowo i napędowo Nexia , bezpośrednie geny od Opla Kadeta E.
Prototypy lanosa były testowane w skrainych warunkach w Szwecji , Rosji i Kanadzie ..
po mrozach auto musiało sprawdzić się w wysokich temperaturach w Australii , Omanie i Dolinie Śmierci.
Lanos debiutował pod koniec 1996r (korea)
W 1997r wprowadzono 3 wersje nadwozia dosępne w Europie.
(Co ciekawe pierwsze projekty Daewoo opracowało już 1993r)
( Bardzo blisko seryjnej produkcji był Lanos cabrio )
Auto miało montowane jednostki :
1.4 8V 75KM , 1.5 8V 86KM , 1.5 16V 100KM , 1.6 16V 106KM
2.0 16V 137 KM ( wersja GTI na rynek USA )
1.3 (Produkcja ZAZ na Rosje)
Na drogach można spotkać również Lanosy z silnikami 1.7 TD Isuzu który był montowany w
Oplu Astry G.
Połączenie te jest jednak wytworem pasjonatów modelu a nie taśmy produkcyjnej.
U schyłku produkcji Lanosy z FSO były montowane w 98% z Polskich Części!
Jako ciekawostke można uznać ze debiutujący 8 lat póżniej następca Lanosa Chevrolet Aveo uzyskał
dwa razy gorszy wynik w testach zderzeniowych niż jego poprzednik..
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz